pondělí 12. července 2010

Je Ježíš Bohem? - 1.část

Tato otázka je jednou z nejzákladnějších v křesťanské víře. Někdo nepřijímá Ježíše jako Boha, protože se Kristus během svého působení na Zemi několikrát k Bohu obracel. Aby se obracel k sobě samému je nesmysl, takže Bůh musí být někdo jiný než Ježíš. Já jsem ale přesto přesvědčen o tom, že Ježíš je skutečně Bohem. Z Bible je totiž zřejmé, že pod "pojmem" Bůh se skrývají tři bytosti - Otec, Syn a Duch Svatý. Jak je to ale možné, když čteme, že Bůh je jen jeden (5.Mojžíšova 6:4)? Tento výrok ale neznamená, že Bůh je jen jedna bytost. Podobný případ můžeme nalézt v 1.Mojžíšově 2:24, kde Bůh říká, že se muž a žena stanou jedním tělem. V tomto případě chápeme, že "jedno" tělo jsou ve skutečnosti dvě osoby. Stejně tak "jeden" Bůh může skrývat více osob. V obou pasážích je pro výraz "jeden" použito stejné hebrejské slovo.
Navíc je v Novém zákoně zcela jasně řečeno, že Ježíš je Bůh (Jan 1:1). I přesto existují věřící (Svědkové Jehovovi), kteří Božství Ježíše odmítají. Argument pro zpochybnění Janova jasného výroku, který používají, je ten, že ve frázi „Slovo bylo Bůh“ je v řečtině slovo Bůh (theos) bez členu (narozdíl od fráze "Slovo bylo u Boha", kde je slovo Bůh se členem) a proto je to neurčitý bůh. Proto není Ježíš Bůh, ale jen malý bůh (proto ve svém překladu používají malé "b"), stvořený a podřadný Bohu Otci. Tento argument je ale velmi slabý, neboť ve verších 6, 12, 13, 18 stejné kapitoly je vždy slovo "theos" bez členu a přesto Svědkové řeknou, že se v žádném z těchto veršů nemluví o Ježíši, ale o Bohu Otci.
Existuje ještě řada dalších argumentů, které hovoří jasně ve prospěch závěru, že Ježíš je skutečný Bůh, svou podstatou naprosto rovný Bohu Otci. Tyto argumenty uvedu v další části.

Žádné komentáře: